Wszystko zależy od tego, czy księgujesz metodą memoriałową czy kasową. Wybór metody powinien być konsekwentny również dla następnych polis, lub innych podobnych kosztów.
Jeśli wybierzesz metodę kasową, to należy zaksięgować każdą zapłaconą ratę w dacie faktycznej zapłaty, niezależnie od tego czy polisa „wychodzi” poza dany rok. Natomiast w przypadku metody memoriałowej księgujemy raty w datach zapłaty, a ostatnią część należy podzielić na resztę bieżącego roku oraz na rok następny.
Ubezpieczenie OC/NNW księgowane jest w całości – współczynnik 100% KUP podczas wprowadzania pojazdu (pojazd sklasyfikowany jako środek trwały/pojazd w leasingu).
Ubezpieczenie AC – Jeśli wartość przyjęta na polisie AC mieści się w limicie 150 tys. zł (wartość pojazdu), to cała składka zaliczana jest jako koszt uzyskania przychodu – współczynnik 100% KUP podczas wprowadzania pojazdu (pojazd sklasyfikowany jako środek trwały/pojazd w leasingu).
Natomiast jeśli wartość przyjęta na polisie AC przekracza ten limit, to zaliczamy ją proporcjonalnie ((150 tys. / rzeczywista wartość pojazdu)*100% = wartość wyrażona w procentach, którą możesz zaliczyć jako koszt uzyskania przychodu).
Jeżeli kwota ubezpieczenia przekracza wartość limitu 150 tyś. zł (wartość pojazdu), to możliwy do odliczenia koszt należy obliczyć poza Taxeon – zgodnie z powyższym wzorem i wyliczoną wartość wpisać do programu.
Powered by BetterDocs