Przepisy dopuszczają, żeby od razu zaliczyć do kosztów środki trwałe o wartości do 10 000 zł (bez ujmowania ich w ewidencji). Jeśli jednak zostały wprowadzone do ewidencji możesz je jednorazowo zamortyzować. Środki trwałe o wartości do 10 000 zł możesz wprowadzić do ewidencji, ale nie jest to konieczne. Powyżej tej kwoty konieczne jest wprowadzenie środków trwałych do ewidencji.
Jeśli dany składnik majątku spełnia definicję zawartą w art. 22a, mimo iż jego wartość jest mniejsza niż 10000 zł przedsiębiorca może go rozliczyć na trzy sposoby:
Dodatkowo należy pamiętać, że wpisanie składnika do ewidencji środków trwałych może okazać się pomocne przy przygotowaniu dokumentów związanych z likwidacją firmy. Dlatego warto rozważyć ujęcie wydatków w ewidencji środków trwałych.
Powered by BetterDocs
Na stronie taxeon.pl jako TAXEON Sp. z o.o. korzystamy z plików cookie i podobnych technologii. Przetwarzamy Twoje dane osobowe – jako administrator. Jeśli wybierzesz „Akceptuję”, zgodzisz się, żebyśmy korzystali z plików cookie, czego celem będzie: funkcjonalność portalu, analityka, marketing, personalizacja. Jeśli wybierzesz „Zobacz preferencje”, możesz wybrać, z którego rodzaju plików będziemy mogli korzystać. Zgodę na pliki cookies możesz zawsze wycofać w ustawieniach Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.