Chcesz rozpocząć rozliczenia w TAXEON? Skorzystaj z poniższych wskazówek, by przenieść rozliczenia do programu z uwzględnieniem zachowania ich poprawności.
Ważne wskazówki! Polski Ład wprowadził zmianę dot. składek ZUS, o której trzeba pamiętać. Składka ZUS rozliczana jest w ujęciu rocznym, a jej dopłata/nadpłata wykazywana jest w ZUS DRA za kwiecień kolejnego roku. Tym samym w celu zachowania poprawności rozliczeń i możliwości skorzystania z funkcjonalności usprawniających automatyczne rozliczenie konieczne jest wykonanie poniższych czynności.
Podatnik VAT, środki trwałe i zawieszenie działalności – jeżeli te zdarzenia występowały w Twojej działalności sprawdź co powinieneś dodatkowo uzupełnić.
Gdy wykazałeś nadwyżkę podatku VAT za okres poprzedzający przeniesienie rozliczeń do Taxeon dodając wpis w sekcji koszty uwzględnij zapis w rejestrze VAT, który wygeneruje nadwyżkę do przeniesienia na kolejny okres.
Tak by nadwyżka z poprzedniego miesiąca została uwzględniona w Twoim rozliczeniu.
Uwaga! Wpis dodajesz tylko w rejestrze VAT – sekcja ZAPISY DO KSIĘGI (rozliczenie w KPiR) pozostaje pusta.
Jeśli masz środki trwałe wprowadź je w sekcji MAJĄTEK. Możesz kontynuować amortyzację tych składników majątku w aplikacji Taxeon.
Jeśli zawieszałeś i wznawiałeś prowadzenie działalności i księgowałeś w tych okresach dokumenty kosztowe/przychodowe wprowadź je jako poszczególne dokumenty.
Powered by BetterDocs