Wszystko zależy od tego jaką metodą księgujesz koszty:
Metoda kasowa (uproszczona)
Metoda memoriałowa
Wybór metody księgowania kosztów zależy od Twojej decyzji. Pamiętaj jednak, że wybór metody księgowania danego rodzaju kosztów powinien być konsekwentny i stosowany przez dany rok obrachunkowy.
Pod kątem podatku dochodowego koszt powinien zostać ujęty w okresie, którego dotyczy (data zdarzenia gospodarczego z tego okresu). Jeżeli taki okres został już zamknięty, koszt w KPiR możesz zaksięgować w okresie kolejnym. Należy tutaj jedynie pamiętać o tym, że powinien on zostać ujęty do końca danego roku podatkowego (nie można księgować zapomnianych faktur z 20XX w KPiR w 20XX+1 r.). Data wystawienia dokumentu oraz data wpływu powinny być zgodne ze stanem faktycznym. Koszt w takim przypadku bierze udział w rozliczeniach z datą zdarzenia gospodarczego, na liście dokumentów jest widoczny z datą wystawienia go.
W przypadku podatku VAT (jeżeli jesteś płatnikiem VAT) możesz go rozliczyć w okresie, w którym otrzymałaś/otrzymałeś fakturę lub w dwóch kolejnych okresach rozliczeniowych w przypadku (rozliczenia z częstotliwością kwartalną)/ w trzech kolejnych okresach rozliczeniowych (w przypadku rozliczenia z częstotliwością miesięczną).
Podatek VAT rozliczany jest zgodnie z data wskazaną w sekcji ZAPISY DO REJESTRU ZAKUPU VAT w polu DATA.
Powered by BetterDocs
Na stronie taxeon.pl jako TAXEON Sp. z o.o. korzystamy z plików cookie i podobnych technologii. Przetwarzamy Twoje dane osobowe – jako administrator. Jeśli wybierzesz „Akceptuję”, zgodzisz się, żebyśmy korzystali z plików cookie, czego celem będzie: funkcjonalność portalu, analityka, marketing, personalizacja. Jeśli wybierzesz „Zobacz preferencje”, możesz wybrać, z którego rodzaju plików będziemy mogli korzystać. Zgodę na pliki cookies możesz zawsze wycofać w ustawieniach Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.