Polisa OC (zawodowa) co do zasady traktowana jest jako przeznaczona zabezpieczeniu oraz zachowaniu źródła przychodu. W związku z tym wydatek na zakup polisy może stanowić koszt uzyskania przychodu.
W takiej sytuacji polisę należy zaksięgować w sekcji KOSZTY poleceniem KOSZT w 13 kolumnie KPiR.
W przypadku metody kasowej polisę OC należy zaksięgować w całości w dacie poniesienia kosztu, czyli w dacie wystawienia polisy. W przypadku metody memoriałowej przedsiębiorca powinien dokonać podziału wydatku na lata podatkowe, których dotyczy.
Powered by BetterDocs
Na stronie taxeon.pl jako TAXEON Sp. z o.o. korzystamy z plików cookie i podobnych technologii. Przetwarzamy Twoje dane osobowe – jako administrator. Jeśli wybierzesz „Akceptuję”, zgodzisz się, żebyśmy korzystali z plików cookie, czego celem będzie: funkcjonalność portalu, analityka, marketing, personalizacja. Jeśli wybierzesz „Zobacz preferencje”, możesz wybrać, z którego rodzaju plików będziemy mogli korzystać. Zgodę na pliki cookies możesz zawsze wycofać w ustawieniach Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.