Kasa fiskalna, a zwrot lub reklamacja towaru/usługi

Zwrot towaru/usługi gdy rejestrujesz sprzedaż na kasie fiskalnej należy ująć w odrębnej ewidencji prowadzonej poza programem Taxeon – ewidencja zwrotów i reklamacji.

Ewidencja zwrotów i reklamacji powinna zawierać:

  • Datę sprzedaży
  • Nazwę towaru lub usługi, która pozwala na jednoznaczną identyfikację. Dodatkowo można zamieścić opis towaru/usługi, który jest rozwinięciem wskazanej nazwy.
  • Termin dokonania zwrotu towaru lub reklamacji
  • Wartość zwracanego lub zareklamowanego towaru lub usługi (kwota brutto) oraz wartość podatku należnego – zwrot w całości lub w części
  • Numer dokumentu potwierdzający dokonanie sprzedaży
  • Dokument potwierdzający dokonanie sprzedaży
  • Protokół przyjęcia zwrotu towaru lub reklamacji towaru lub usługi podpisany przez sprzedawcę i nabywcę.

Na podstawie ewidencji zwrotów i reklamacji należy dodać wpis w sekcji PRZYCHODY poleceniem INNY PRZYCHÓD (na minus).

Nie uzupełniasz danych kontrahenta.

W przypadku płatnika VAT wpis ten powinien zostać oznaczony rodzajem dokumentu „RO”.