Zwrot towaru/usługi gdy rejestrujesz sprzedaż na kasie fiskalnej należy ująć w odrębnej ewidencji prowadzonej poza programem Taxeon – ewidencja zwrotów i reklamacji.
Ewidencja zwrotów i reklamacji powinna zawierać:
- Datę sprzedaży
- Nazwę towaru lub usługi, która pozwala na jednoznaczną identyfikację. Dodatkowo można zamieścić opis towaru/usługi, który jest rozwinięciem wskazanej nazwy.
- Termin dokonania zwrotu towaru lub reklamacji
- Wartość zwracanego lub zareklamowanego towaru lub usługi (kwota brutto) oraz wartość podatku należnego – zwrot w całości lub w części
- Numer dokumentu potwierdzający dokonanie sprzedaży
- Dokument potwierdzający dokonanie sprzedaży
- Protokół przyjęcia zwrotu towaru lub reklamacji towaru lub usługi podpisany przez sprzedawcę i nabywcę.
Na podstawie ewidencji zwrotów i reklamacji należy dodać wpis w sekcji PRZYCHODY poleceniem INNY PRZYCHÓD (na minus).
Nie uzupełniasz danych kontrahenta.
W przypadku płatnika VAT wpis ten powinien zostać oznaczony rodzajem dokumentu „RO”.