Jak sporządzić oświadczenie o przekazaniu prywatnego majątku na potrzeby działalności gospodarczej?

Oświadczenie na podstawie którego przedsiębiorca przekazuje prywatny majątek na potrzeby prowadzonej działalności powinno zawierać:

  • datę i miejscowość sporządzenia,
  • dane przedsiębiorcy,
  • oświadczenie o prawie do własności rzeczy (właściciel/współwłaściciel),
  • określenie składnika majątku (nazwa, rodzaj itp. w przypadku np. samochodu będzie to marka, rocznik, nr identyfikacyjne) oraz wszelkie inne dane umożliwiające wprowadzenie
    środka trwałego do ewidencji oraz właściwe określenie stawki amortyzacyjnej,
  • datę przekazania składnika majątku na potrzeby działalności,
  • wartość początkową przekazanego składnika majątku,
  • podpis właściciela.

Takie oświadczenie sporządza się tylko na potrzeby ewentualnej kontroli, należy je dołączyć do dokumentacji firmy, nie musisz go nigdzie okazywać.