Dlaczego ciągle trwa SPRAWDZANIE STATUSU po wysyłce pliku JPK V7/V7K?

Taki komunikat (SPRAWDZANIE STATUSU) może pojawiać się przez dłuższy czas gdy serwery Ministerstwa Finansów są zbyt obciążone/spowolnione zwiększoną ilością wysyłanych dokumentów związanych z rozliczeniem okresu i mijającym terminem na rozliczenie się. Taki status świadczy o tym, że plik JPK_V7  jest weryfikowany na serwerach. W przypadku dużego obciążenia serwerów proces ten wydłuża się.

Kiedy plik zostanie już prawidłowo przesłany, zostanie wygenerowane UPO – Urzędowe Potwierdzenie Odbioru.

Jeżeli wysyłka zakończy się niepowodzeniem, status SPRAWDZANIE WYSYŁKI zmieni się w czerwony wykrzyknik. Po kliknięciu w niego otrzymasz informację (w prawym górnym rogu) o tym co jest przyczyną tego stanu rzeczy.

W przypadku dodatkowych pytań związanych z wysyłką deklaracji i komunikatami, które pojawią się w programie podczas wysyłki, prześlij do nas komunikat wraz ze zrzutem ekranu (PrtScreenem) obrazującym daną sytuację. Na tej podstawie postaramy się pomóc.