Dlaczego nie mogę dodać kolejnego dokumentu do okresu?

Najprawdopodobniej próbujesz dodać dokument do już rozliczonego okresu. Sprawdź w sekcji ROZLICZ OKRES czy zostało zapisane rozliczenie z tego miesiąca. Jeśli w prawym dolnym rogu jest dostępne polecenie USUŃ ROZLICZENIE oznacza to, że rozliczenie zostało już zapisane i to jest przyczyną tego komunikatu.

Jeśli okres jest zapisany, a chcesz dodać do niego kolejny dokument, musisz usunąć rozliczenie okresu (polecenie USUŃ ROZLICZENIE w prawym dolnym rogu). Pamiętaj jednak, że jeśli jesteś płatnikiem VAT i wysłałeś/wysłałaś JPK bezpośrednio z programu, usunięcie rozliczenia spowoduje usunięcie UPO – Urzędowe Potwierdzenie Odbioru.

Warto je w celu archiwizacji zapisać lub wydrukować. Ponadto wprowadzenie nowego dokumentu może spowodować konieczność wysłania korekt rozliczeń.

Po wprowadzeniu dokumentu zapisz ponownie rozliczenie okresu (sekcja ROZLICZ OKRES, polecenie ZAPISZ ROZLICZENIE).