Fakturę należy wystawić w sekcji PRZYCHODY poleceniem FAKTURA.
Możesz skorzystać z wyszukiwarki kontrahentów (z bazy danych GUS), wprowadzasz numer NIP firmy i klikasz POBIERZ DANE Z GUS.
Dane naszego kontrahenta uzupełniane są automatycznie.
Następnie ustawiasz daty dla Twojego dokumentu:
Data wystawienia – w tej dacie dokument będzie widoczny na liście dokumentów w sekcji przychody
Data sprzedaży – data ta decyduje o tym, w którym okresie przychód będzie wykazany w KPiR
Kolejnym krokiem jest wpisanie podstawy zwolnienia z VAT możesz wpisać ją „ręcznie” lub jeżeli w sekcji USTAWIENIA została wprowadzona podstawa zwolnienia będzie ona podpowiadana automatycznie.
Następnie wprowadzasz pozycje jakie mają zostać wykazane na fakturze, ich cenę w kwocie brutto, ilość oraz jednostkę miary.
W sekcji PŁATNOŚĆ ustawiasz sposób zapłaty (możesz wybrać jeden z dostępnych sposobów lub możesz „ręcznie” wpisać sposób zapłaty właściwy dla Twojej faktury).
Z dostępnego kalendarza możesz wybrać termin płatności lub możesz wpisać ręcznie ilość dni w polu termin (dzięki temu program sam wskaże datę w kalendarzu).
Dodatkowo w polu Uwagi możesz wpisać dodatkowe informacje, które chcesz wykazać na fakturze. Pole to jest widoczne na wydruku faktury.
Uwaga!
Podczas wystawiania faktury przychód domyślnie księgowany jest w kolumnie 7 KPiR, ponieważ faktura dokumentuje sprzedaż towarów/usług w Twojej działalności.
Jeżeli dokonujesz sprzedaży np. składnika majątku należy zmienić kolumnę księgi na 8 – Pozostałe przychody.
Po zakończeniu wprowadzania danych – wybierz polecenie ZAPISZ.
Po zapisaniu dokumentu możesz spośród dostępnych opcji wybrać (trzy niebieskie kropki obok wystawionego dokumentu):
Edytuj – pozwala na edytowanie wprowadzonych danych na fakturze
Usuń – powoduje usunięcie wprowadzonego dokumentu
Powiel – pozwala na skopiowanie faktury, dzięki czemu jeżeli prowadzisz sprzedaż dla wybranych kontrahentów, składających podobne zamówienia możesz szybciej wystawić dla nich fakturę, bez konieczności wprowadzania danych od początku
Wystaw korektę – pozwala na wystawienie korekty do faktury sprzedaży
Wyślij e-mail – pozwala na wysłanie wystawionej faktury na wprowadzony adres e-mail
Drukuj – pozwala na pobranie faktury w formacie pdf. na Twój komputer (zapisywana jest w domyślnym folderze zapisywania plików)
Drukuj duplikat – pozwala Ci wygenerować duplikat faktury w formacie pdf. (plik zapisywany jest w domyślnym folderze zapisywania plików)